Коли варто звернутись до логопеда? | Шпиталь Шептицького

Коли варто звернутись до логопеда?

Логопедична корекція мовлення-складний систематичний та динамічний процес, який передбачає комплексну роботу в певних напрямках:

  • Діагностика мовлення;
  • Розвиток фонематичних процесів;
  • Розвиток мовленнєвого дихання;
  • Розвиток артикуляційної, дрібної та загальної моторик;
  • Розвиток зорово-просторового гнозису;
  • Формування правильної звуковимови;
  • Розвиток лексичної сторони мовлення;
  • Формування темпу та ритму мовлення;
  • Формування та розвиток голосу;
  • Формування граматичних умінь та навичок;
  • Формування зв’язного мовлення

Коли та за яких причин потрібно звернутися за консультацією до логопеда?

  • Якщо у дитини протягом першого року життя спостерігається відставання згідно мовленнєвих норм;
  • Дитина, яка вже розмовляє починає регресувати в мовленнєвому розвитку: забувати деякі слова, перекручувати їх, плутати;
  • Однорічна дитина не вміє показувати на частини тіла, не використовує жестів, не встановлює зоровий контакт із батьками; часто та довго плаче;
  • Дворічна дитина мало говорить або зовсім не говорить, не може скласти просте речення;
  • Трирічна дитина дуже невиразно говорить, не підтримує зоровий контакт із мамою, не може використовувати прості слова, словосполучення, речення, зосередити увагу на чомусь одному;
  • У 4 роки не сформована звукова сторона мовлення-не вимовляє звуки, або вимовляє їх неправильно. «Захлинається» мовленням, поспішає висловити свої думки. Видиху не вистачає на фразу, добирає повітря посеред слова.
  • Якщо в 5-6 років все ще є проблеми із вимовою звуків, в тому числі з сонорними приголосними (звуками [р] і [л]), дитина не здатна описати своїми словами сюжет зображений на малюнку або припускається грубих помилок в побудові речення.
  • Дитина раннього шкільного віку має труднощі в навчанні, мало говорить, перекручує та спотворює звуки, заїкається.

Комунікативний розлад може мати широкий вплив на життя дитини і до самого дорослішання. Такий розлад може ускладнювати спілкування, вплинути на успішність дитини та призвести до соціальної ізоляції. Якщо ви підозрюєте, що у вашої дитини мовленнєве порушення, ключове значення має раннє звернення до логопеда.

А також реабілітаційна робота з дорослими пацієнтами після ЧМТ та інсультів, що включає в себе:

  • Діагностику мовленнєвих порушень;
  • Підбір методів, спрямованих на відновлення комунікації;
  • Застосування альтернативних методів комунікації, враховуючи індивідуальні
  • Потреби та інтереси пацієнта;
  • Відновлення когнітивних функцій;
  • Робота з відновлення функціонування лицьового нерву;
  • Корекція дисфагії
telegram