Логопедична корекція мовлення-складний систематичний та динамічний процес, який передбачає комплексну роботу в певних напрямках:
- Діагностика мовлення;
- Розвиток фонематичних процесів;
- Розвиток мовленнєвого дихання;
- Розвиток артикуляційної, дрібної та загальної моторик;
- Розвиток зорово-просторового гнозису;
- Формування правильної звуковимови;
- Розвиток лексичної сторони мовлення;
- Формування темпу та ритму мовлення;
- Формування та розвиток голосу;
- Формування граматичних умінь та навичок;
- Формування зв’язного мовлення
Коли та за яких причин потрібно звернутися за консультацією до логопеда?
- Якщо у дитини протягом першого року життя спостерігається відставання згідно мовленнєвих норм;
- Дитина, яка вже розмовляє починає регресувати в мовленнєвому розвитку: забувати деякі слова, перекручувати їх, плутати;
- Однорічна дитина не вміє показувати на частини тіла, не використовує жестів, не встановлює зоровий контакт із батьками; часто та довго плаче;
- Дворічна дитина мало говорить або зовсім не говорить, не може скласти просте речення;
- Трирічна дитина дуже невиразно говорить, не підтримує зоровий контакт із мамою, не може використовувати прості слова, словосполучення, речення, зосередити увагу на чомусь одному;
- У 4 роки не сформована звукова сторона мовлення-не вимовляє звуки, або вимовляє їх неправильно. «Захлинається» мовленням, поспішає висловити свої думки. Видиху не вистачає на фразу, добирає повітря посеред слова.
- Якщо в 5-6 років все ще є проблеми із вимовою звуків, в тому числі з сонорними приголосними (звуками [р] і [л]), дитина не здатна описати своїми словами сюжет зображений на малюнку або припускається грубих помилок в побудові речення.
- Дитина раннього шкільного віку має труднощі в навчанні, мало говорить, перекручує та спотворює звуки, заїкається.
Комунікативний розлад може мати широкий вплив на життя дитини і до самого дорослішання. Такий розлад може ускладнювати спілкування, вплинути на успішність дитини та призвести до соціальної ізоляції. Якщо ви підозрюєте, що у вашої дитини мовленнєве порушення, ключове значення має раннє звернення до логопеда.
А також реабілітаційна робота з дорослими пацієнтами після ЧМТ та інсультів, що включає в себе:
- Діагностику мовленнєвих порушень;
- Підбір методів, спрямованих на відновлення комунікації;
- Застосування альтернативних методів комунікації, враховуючи індивідуальні
- Потреби та інтереси пацієнта;
- Відновлення когнітивних функцій;
- Робота з відновлення функціонування лицьового нерву;
- Корекція дисфагії